Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2024

Η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται* στην φιλοπατρία των Φοιτητών (*μάλλον)

Εδώ και μήνες η κυβέρνηση με την ομόθυμη στήριξη των ΜΜΕ προσπαθούν να μας πείσουν ότι πρέπει οπωσδήποτε να προωθηθεί η ίδρυση Ιδιωτικών πανεπιστημίων «για να περάσει η χώρα από τον αναπτυσσόμενο στον αναπτυγμένο κόσμο». Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά που γίνεται αυτή η συζήτηση (ο ΣΕΒ και διάφοροι άλλοι καλοθελητές το ζητάνε χρόνια). Αυτό όμως που κανείς δεν τόλμησε μέχρι ώρας είναι να προχωρήσει σε Συνταγματική Εκτροπή για να καταστρατηγήσει με νομικίστικες ακροβασίες τις απολύτως ρητές απαγορευτικές διατάξεις του Συντάγματος που εγγυώνται την Ακαδημαϊκή ελευθερία.  Οι κυβερνώντες «του Νόμου και της Τάξης» μας λένε ότι με 151 ψήφους και 3 γνωματεύσεις συνταγματολόγων της εξουσίας, κάθε Άρθρο του Συντάγματος μπορεί εν δυνάμει να ακυρώνεται. Αν όμως είναι έτσι, γιατί εδώ και 30 χρόνια ζητούν την αναθεώρηση, και δεν επινόησε κανείς μέχρι τώρα την «πρωτοπόρα» ιδέα τους;

Η προπαγάνδα περί μειοψηφειών, έχει πλέον καταπέσει με πάταγο. Φοιτητές και μαθητές σε συντριπτικά ποσοστά απορρίπτουν τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια. Δεκάδες χιλιάδες γεμίζουν τα αμφιθέατρα και τους δρόμους της Αθήνας και των άλλων πόλεων. Οι πανεπιστημιακοί, οι Πρυτάνεις, ακόμα και το ΤΕΕ απορρίπτουν την σωτήρια ιδέα της κυβέρνησης.

Κάθε μέρα που περνάει η κυβέρνηση επιδίδεται σε όργιο καταστολής απέναντι στις καταλήψεις των φοιτητών/τριών που αγωνίζονται ενάντια στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Η καταστολή μας θυμίζει άλλες εποχές, τα ΜΑΤ στη Νομική του ΑΠΘ μας θυμίζουν τη Νομική του ’73, οι απειλές σε φοιτητές και καθηγητές μας θυμίζουν τα φύλλα στράτευσης που έστελνε η Χούντα στους φοιτητές και ορισμένοι κατ’ όνομα ακαδημαϊκοί θυμίζουν τις διορισμένες από τη Χούντα διοικήσεις των ΑΕΙ.

Η δήθεν πρόθεση του Υπ. Παιδείας για ενίσχυση και των Δημόσιων Πανεπιστημίων έχει ήδη καταπέσει από την πραγματικότητα της υποχρηματοδότησης και της υποστελέχωσης και τα στοιχεία που έχουν δημοσιεύσει Πανεπιστημιακοί και Πρυτάνεις.

Η δήθεν τραγική καθυστέρηση της χώρας να μην έχει Ιδιωτικά Πανεπιστήμια «αναζητείται» στα ελάχιστα, αμφιβόλου ποιότητας Ιδιωτικά Ιδρύματα της Ευρώπης, που έχουν ελάχιστους φοιτητές, μηδενική έρευνα και συχνά εξωακαδημαϊκούς σκοπούς. 

Όποιος εύπιστος θέλει να δεχθεί τα «αυστηρά κριτήρια» που υπόσχεται ο Υπουργός, ας θυμηθεί πόσο κράτησαν τα αυστηρά κριτήρια της ψήφου των ομογενών.

Είτε αφορούν τα 36 κολέγια που λειτουργούν στην χώρα μας με την απροκάλυπτη στήριξη της κυβέρνησης, είτε τους σχεδιασμούς της CVC (μέτοχος ΔΕΗ) σε συνεργασία με το Παν. Λευκωσίας, οι στόχοι της κυβέρνησης είναι γνωστοί και δεν σταματούν στο νομοσχέδιο αυτό.

·                     Αν ιδρυθούν Ιδιωτικά πανεπιστήμια σύντομα για λόγους ίσης μεταχείρισης το κράτος θα μετατρέψει την χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων σε Voucher (βλ. βρεφονηπιακοί). Τα ίδια τα ΑΕΙ θα ζητούν περισσότερα δίδακτρα για να επιβιώσουν, ενώ η κυβέρνηση θα προωθεί το άγος των φοιτητικών δανείων.

·                     Τα περιφερειακά Πανεπιστήμια, τα μικρά Τμήματα κλπ. θα είναι τα πρώτα θύματα «εκκαθάρισης» που σε συνδυασμό με  βάση εισαγωγής και την ανύπαρκτη φοιτητική μέριμνα (εστίες, λέσχες κλπ.) θα ωθούν πελατεία στους Ιδιώτες.

·                     Τα ετήσια δίδακτρα σταδιακά θα ανέλθουν σε σημαντικά ποσά, αντίστοιχα των υπόλοιπων χωρών της ΕΕ (πχ. 10.000), τάση από την οποία ούτε τα δημόσια πανεπιστήμια θα ξεφύγουν.

·                     Ο Ανταγωνισμός για την ανεύρεση φοιτητών – πελατών, θα οδηγήσει πολλά Πολυτεχνικά Τμήματα στη μείωση του χρόνου σπουδών, στην προώθηση των δύο κύκλων (3+2) και στη διασύνδεση των προγραμμάτων σπουδών με τις κάθε στιγμής πρόσκαιρες ανάγκες της αγοράς. Όταν ο Πρωθυπουργός προέτρεπε προεκλογικά σε αποφυγή των πανεπιστημιακών σπουδών, όταν ο Υποδιοικητής της ΤΤΕ ζητάει «πολλά Bachelors και τα υπόλοιπα δεν έχουν σημασία», ξέρουν πολύ καλά τι θέλουν να κάνουν. Πάνω από όλα επ’ ουδενί τη διαμόρφωση επιστημόνων με κριτική σκέψη και ολοκληρωμένη προσωπικότητα που δεν θα αντιτείνουν καμία αντίθετη επιχειρηματολογία αλλά θα υπακούουν στις «σοφές προσταγές» της διοίκησης σε όλα τα επίπεδα.

·                     Η πολιτική της «αριστείας» που ήδη έχει εκχωρήσει στην εξουσία του χρήματος το δικαίωμα να ορίζει περιβαλλοντικούς, πολεοδομικούς, εργασιακούς κανόνες, θα επιβάλει πλέον το χρήμα (ως την μόνη αξία που αναγνωρίζει) ως μέτρο των σπουδών, των πτυχίων, της μόρφωσης.

Η δυνατότητα όμως παροχής τίτλων σπουδών ισότιμων ακαδημαϊκά και επαγγελματικά από ιδιωτικούς φορείς επί πληρωμή, ανοίγει τον δρόμο για παροχή τίτλων σπουδών Μηχανικού αμφιβόλου ποιότητας. Μάλιστα, αφού η κυβέρνηση “έδωσε” πριν 3 χρόνια επαγγελματικά δικαιώματα στα κολλέγια, τώρα ανοίγει το δρόμο και για μετατροπή τους σε ιδιωτικά πανεπιστήμια. Απέναντι σε όλα αυτά, πρέπει να αντισταθούμε  στην απαξίωση των Διπλωμάτων των ενιαίων 5ετών προγραμμάτων σπουδών των ΔιπλωμάτωνΜηχανικών των δημόσιων ιδρυμάτων και να μην αποδεχτούμε αποσύνδεση της άσκησης του επαγγέλματος του Μηχανικού από τους ακαδημαϊκούς τίτλους σπουδών που παρέχουν τα δημόσια ιδρύματα.

Η χώρα δεν χρειάζεται ιδιωτικά πανεπιστήμια, αλλά γενναία στήριξη του δημόσιου πανεπιστημίου με χρηματοδότηση, διδακτικό και διοικητικό προσωπικό, επαρκείς εγκαταστάσεις και επιστημονικό εξοπλισμό. Η ελληνική οικογένεια δεν χρειάζεται αγοραία εναλλακτική σπουδών, αλλά εστίες που να επαρκούν για όλους τους φοιτητές που μετακινούνται από τον τόπο κατοικίας τους.  

Η εκτροπή που επιχειρεί η κυβέρνηση δεν αφορά μόνο τους φοιτητές ή τους μελλοντικούς φοιτητές, μας αφορά όλους/ες. Η πολιτική αυτή δεν εμπορευματοποιεί μόνο τις πανεπιστημιακές σπουδές, παράλληλα προετοιμάζει τους αυριανούς συναδέλφους ως χαμηλής εκπαίδευσης εργαζόμενους, με έμφαση στις δεξιότητες και όχι στην γνώση, φτηνό και ευέλικτο εργατικό δυναμικό «από ιδιώτη προς ιδιώτη».    

Έχουν περάσει πάνω από 30 χρόνια από τότε που κυβέρνηση ΝΔ (΄90-93) και πλειάδα άλλων κυβερνήσεων στην συνέχεια, επιχειρούν να επιβάλουν την εμπορευματοποίηση της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, το σπάσιμο των σπουδών στα Αγγλοσαξονικά Πρότυπα (3+2), την εξειδίκευση – κατάτμηση των πτυχίων κα. Όλα αυτά τα χρόνια προώθησαν αρκετά μέτρα, συνάντησαν όμως και την σθεναρή αντίσταση των φοιτητών, των πανεπιστημιακών αλλά και των εργαζόμενων επιστημόνων. Αν σήμερα η δομή και το επίπεδο σπουδών των Πολυτεχνείων στη χώρα μας διατηρούν ένα επίπεδο και είναι 5ετή – αυτό έγινε χάρις σε αυτούς τους αγώνες.       

 

e-mail: agonistiki.mixanikwn.dei@gmail.com

http://agonistiki-syspeirwsi-mixanikwn-dei.blogspot.com  

www.facebook.com/Αγωνιστικη-Συσπειρωση-Μηχανικων-ΔΕΗ-1689558401291241/

 


 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου